zaterdag 17 juli 2010

Aangekomen / Arrived

Hoi iedereen,
Ik ben vanochtend veilig en wel met een half uur minder vliegtijd geland op Narita Tokyo.
Het was een redelijk saaie vlucht. De hele vlucht was het licht en doordat het voor mij nog vroeg was en voor de japanners al laat heb ik uiteindelijk helemaal geen slaap gehad, wat betekend dat ik de 36 uurs grens zo bereik. Narita zelf was ook een avontuur op zich haha. Ik moest eerst mijn JR railpass ophalen...dus moest ik naar beneden...toen cash pinnen, dat was dus weer boven. De Japanse geldautomaten maken zelfs het eigen geld krijgen moeilijk XD uiteindelijk had ik geld maar dat was in een zo groot briefje dat ik naar de bankcounter gegaan ben om het te laten verkleinen in kleinere coupures. Daar kreeg ik ook een leuk origami vogeltje omdat ik voor het eerst in Japan was. Toen moest ik weer naar beneden om een treinkaartje naar het hostel te kopen. Dat ging vrij vlot en met de hulp van passagiers ben ik in 1x goed bij het hostel aangekomen. Vanaf het begin was iedereen hier super aardig. Het is net een grote vriendenclub en iederen deelt verhalen met iedereen en heeft plezier met elkaar.
De staff is meer dan vriendelijk en de kamers en gedeelde ruimtes zijn heel erg schoon. Ik ga zo eens een noedelsoep maken en proberen nog tot 11 uur wakker te blijven haha.
tot morgen! xxx M

Hey everyone,
I landed this morning safe and sound at Narita airport in Tokyo. I was quite a boring flight with no sleep at all so ill hit my 36 hours of being awake soon.
Getting off Narita and on the way to the hostel is an experience itself! First I had to get my JR pass downstairs, then upstairs again to get cash money. The ATM is an adventure of its own i swear. It ended up me getting money that i had to change into smaller notes at the bankcounter next to me haha. Then i had to go downstairs again to get the tickets to the hostel. With the help of a lot of friendly passengers i made it to the hostel really fast in one go. The hostel itself is really neat, nice and comfetable. The staff is amazingly friendly and i even shared a lot of travel information. I even made an appointment to go check the fireworks with a bro and sis that are visiting Osaka the next 10 days. So now i really have to eat my noodles otherwise ill never stay awake till 11pm haha.
Talk to you guys soon!!!

xxx
M


3 opmerkingen:

Ramon zei

Goed om te horen dat je heelhuids bent aangekomen en dat iedereen daar zo aardig is!

Nicole Mulkens zei

Hey meid, fijn dat je heelhuids bent aangekomen! Leuk dat je ook meteen zoveel aansluiting hebt. Maar ik had het ook wel verwacht aangezien jij toch altijd tegen iedereen aan begint te wauwelen :P

Keely zei

haha aanwauwelen was niet zo het probleem. Als je binnenkomt vragen mensen al gauw waar je vandaan komt. Dat was ook zo in de trein. als je vraagt of dit idd de trein naar aoto is dan komen ze gauw los. ook al is het gebroken engels. een vrouwtje sprak maar een paar woorden engels dus die trok me de hele tijd mee en zei 3 stations 3 stations en probeerde me uit te leggen dat ze een toren gaan bouwen die dubbel zo hoog wordt als tokyo tower. dus dat is wel bijzonder XD maar ik heb een mega jetlag dus ik doe het vandaag nog rustig aan. morgen is een feestdag dus ook veel dicht. dan kan ik er dinsdag gewoon weer vol tegenaan en op onderzoek uit. vandaag de shoppingmile en rivier ^^