donderdag 29 juli 2010

Baseball in Japan


Hoi iedereen,

Sorry het is weer even geleden. Maandag heb ik een rustdagje genomen en dinsdag was museumdag met vuurwerk. Gisteren voelde ik me niet zo lekker en ben ik naar een honkbal wedstrijd geweest. Weer behoorlijk druk dus. Maar ik begin bij het begin.

Dinsdag ben ik 's ochtends naar het Edo-Tokyo museum geweest, dat een hele goede aanvulling was op het Tokyo National museum. Alles was daar op miniatuurformaat of reele grootte. Er waren zelfs huizen uit de Edo tijd (voordat Tokyo, Tokyo was in de tijd van de samurai) helemaal nagebouwd. Ik heb daar weer een aantal uur flink genoten en deze keer was ik lekker alleen gegaan. Daarna heb ik het sumo-park bezocht en daar een rustig uurtje gezeten en genoten van een van de weinige rustige plekjes in Tokyo.

Daarna ben ik naar het Ghibli-museum geweest. Het was heel leuk maar in een uurtje was je er wel doorheen en het was super leuk voor kleine kinderen. De nieuwe korte film over de neko-bus was wel suuuuuper cute. Al met al een leuk museum maar niet echt voor het iets oudere publiek wat dus wel jammer was. Al verheug ik me wel al op de nieuwe film van Ghibli.

Toen ik terug kwam in het hostel had ik er al een dag lopen op zitten dus ik was best wel moe. Maar toch heb ik me laten overtuigen naar een hanabi te gaan haha.
Dus weer met metro en trein naar de volgende stad en daar naar het vuurwerk staan kijken.
Het was er zo druk dat we in de trein geduwd werden haha. Dus ook die ervaring hebben we weer meegemaakt.

Gisteren was ik niet zo lekker dus ik wilde rustig aan doen en ben alleen naar een shopping mall geweest om wat oefenboeken voor kinderen te halen m.b.t. kanji. Daarna heb ik een dutje gedaan en 's avonds naar de honkbalwedstrijd. Het was nog een belangrijke ook, namelijk voor de 1e en 2e plaats in de league (vraag me niet welke).
's avonds hebben we lekker met iedereen wat gegeten en gedronken en gepraat en werd het half 2 voor een gedeelte het nest opzocht en de rest nog bleef zitten haha.


Hey everyone,

It's been a while, I'm sorry for that. Monday I just took an easy day and on tuesday I went to several museums. Yesterday I wasn't feeling so well and went to a baseball game.

Tuesday I went to the Edo-Tokyo museum in the morning. It was a good follow-up from the Tokyo National museum and they had miniature buildings but also real size ones. There you could experience living in Edo (before Tokyo became Tokyo in the samurai era).
After that I went to the sumo park and enjoyed some quiet time in on of the oasis' of Tokyo's peacefull places.

In the noon I went to the Ghibli Museum. It was fun but basically meant for children. The short movie about the neko-bus though was really funny and nice. I spent a nice hour there exploring and then went back home again, but I can't wait for the next Ghibli movie to come out. They had a lot of teasers in the museum so I look forward to it cause it looked like fun.

When I got back they talked me over to go to the hanabi in the next city. I was quite tired but went anyway. So we got pushed inside the train cause it was so crowdy and saw some amazing fireworks. When I got back I was so tired but still we talked a bit before going to bed haha.

Yesterday I didnt feel so well. I just went to a shopping mall to get some practise books on kanji, hiragana and katakana. After that I went to a baseball game and it was good fun. It was also a really important game, for the 1st and the 2nd place in the league (don't ask me which league). After that we had a drink with the people in the hostel and had a great time. We ( a part of the group) went to bed at half past 1 and the rest stayed but I was tooooooo tired haha.

Geen opmerkingen: