zondag 25 juli 2010

Topic request

Hoi iedereen,

Gisteren was een hele rustige dag. Slapen op de tatami matten, praten met een locale Japanner die ook in het hostel was en me naderhand al zijn foto's liet zien, uit eten met iemand die in het hostel werkt (suuuuupppper lekker) en de onsen!!

Zo nu ik bij eten aangekomen ben, ben ik ook bij het request gedeelte aangekomen.....
Mam zei dat ik over zoveel praatte maar nooit over eten XD
Het eten in Japan is meestal wel in 1 woord samen te vatten. RIJST
Rijst als ontbijt, lunch, avondeten en zelfs snoep of crackers.
Het is het hoofdbestanddeel van iedere maaltijd. Daarnaast ook noedels en soepen.. Ik heb mijn eerste miso soep geprobeert en het was lekker. Je moet aan de eerste paar slokjes wennen maar daarna was het echt lekker.

Vandaag werd ik uitgenodigd om met verschillende mensen die in het hostel werken, Tsuna-kun, May-san en Chiyo-san, te gaan uiteten. We zijn naar een hele locale Thai geweest die ik zelf nooit gevonden zou hebben en het was pittig maar zoooooo lekker.

Voor de rest zijn we vandaag alleen naar het park gegaan en naar een vlooienmarkt.
En natuurlijk heb ik weer eens een rok en jurk gekocht terwijl de 2 mannen die meegingen heeeeel diep zuchtten toen ze zagen dat het uit 99% klerenstands bestond haha.

xxx M
ps ik ben heel erg moe vandaag dus ik ga niet letten op spelling en grammatica vanavond.

Hey everyone,

Yesterday was a really nice and lazy day. I spent it napping, eating and going to an onsen.
I was invited to go with someone who works at the hostel, Tsuna-kun to accompany him for dinner and it was really nice.

So now that I'm at the topic ill tell you the request.
My mom said that I talk about almost everything except for food XD. Well Japanese has one really important ingredient. RICE. for breakfast, dinner, lunch, candy and cracker. After that comes noodles.
I love it but i told my mom not to make nasi when i come back haha.

Today was a really nice day too.. we went to a park and a fleamarket. The boys were really happy when they saw that it was primary clothes. Ofc i bought a skirt and dress haha.

Today i was invited by Tsuna-kun, May-san and Chiyo-san to accompany them to dinner. We went to a really small but delicious Thai. it was pretty spice but sooooooo nice.

I wont pay attention to grammar and spelling today cause im really tired

xxx M


2 opmerkingen:

Nicole Mulkens zei

Hmmmm, rijst.
Is het al wat aan het afkoelen daar?
Hier is het al de hele week grijs met af en toe een bui.
Wel koel maar toch :C

Keely zei

Afkoelen?? Dat woord kent Japan niet in de zomer -_- vandaar dat ik met mijn hitte/zonneallergie alle plezier van de wereld heb momenteel.

Vandaag regent het maar zelfs de regen is warm. 31 graden maar zo benauwd dat het niet koeler lijkt maar gelukkig bestaat er airco ;)
het bijft hier toch super. met of zonder warm weer haha