zondag 8 augustus 2010

1e dag Osaka / first day Osaka

de waaier die ik van de baas van het restaurant gekregen heb / the fan i got as a present in the local restaurant from the restaurant boss


Hey iedereen,

Gisteren ben ik na 4 uur reizen in een super hotel in Osaka geland.
Na een kort nachtje en een snuf..verdrietig...afscheid van mijn 2e familie in Tokyo ben ik naar de doolhof die Tokyo station heet gegaan om daar mijn Shinkansen te zoeken die me naar Shin-Osaka zou brengen....
En jawel hoor..het is een echte doolhof. Gelukkig heb ik mijn weg vrij snel gevonden na wat medewerkers gevraagd te hebben en kon ik nog mee met de shinkansen die klaar stond.
Daar heb ik met een klein meisje in mijn magere, stuk verbeterde, maar nog steeds redelijk mager Japans een gesprek gevoerd over Disney, Ghibly en dieren. Gelukkig had ik mijn zinnenboekje bij me voor als het echt niet meer ging haha, sinds zij geen Engels sprak.

Om 3.30 uur ben ik dan eindelijk in Osaka aangekomen en kon ik vrij gemakkelijk mijn weg door het metro stelsel vinden om de goede te pakken te krijgen..Tokyo is de meest moeilijke en die ging al heel erg soepel. Sorry Margot, Spaanse metro's liggen me schijnbaar niet ;).
Na nog eens 20 min met de metro, en veel te veel manga's in mijn tas, ben ik soepeltjes bij het hotel aangekomen waar ik in een luxe kamer zit!! Tv, koelkast, tafel, hangstoel, eigen bad en wc en een GROOT bed!!!
Het hotel zelf is ook super. Geweldige kleurstellingen en super modern.

Vandaag heb ik met de mensen die hier werken gekletst en toen vroeg iemand me mee uit lunchen. Bleek dat de manager te zijn haha. We zijn naar een super leuk locaal tentje geweest waar ik heerlijke Yakisoba gegeten heb. Ik snap nu waarom iedereen in Japan Osaka de gourmetstad van Japan noemt!!
Op naar morgen!!

xxx
M

Hey everyone,

I arrived yesterday after 4 hours of traveling in a great hotel in Osaka.
After a short night, and a..sniff...sad goodbye from my 2nd family in Tokyo, I went to the maze called Tokyo Station to find my Shinkansen that would take me to Shin Osaka....
And yeah, it really is a maze. Luckily i found it quite fast after asking train personell and I could enter the Shinkansen that was about to leave..so lucky...:)
There I had a nice conversation with a young Japanese girl in my very bad Japanese haha. We talked about Disney, Ghibli and animals. Luckily I brought my phrasebooks along since she didn't speak any English.

at 3.30 pm I finally arrived at Shin-Osaka and could find my way easy through the subway station. Hurray for Tokyo's system cause thats probably the hardest but still quite easy if you are used to it. I'm sorry Margot, it seems that Spanish subways aren't suited for me ;)
After 20 min I arrived with way to many manga in a great hotel. Big room with own bathroom, tv, fridge, seat, table and a BIIIG bed. The hotel itself is an interesting mix of colors and really modern.

Today I talked to the staff and one of them asked if I would join him for lunch. So I happily agreed. Seemed that he was the manager of the hotel haha. He took me to an amazing small local shop and I had the most delicious yakisoba ever. Now I know why Japanese people call Osaka the gourmet city of Japan.
Let's go to tomorrow!!!!!

xxx
M





Geen opmerkingen: