vrijdag 6 augustus 2010

Okonomiyaki

hey iedereen,

Gisteren ben ik met Koki-kun, Chiyo-san en Bun-bun-kun naar een echt traditioneel restaurant gegaan. Op de seiza moet ik echt oefenen, mijn benen sliepen al na 5 min....wat wel al een verbetering is na de eerste keer in 2 min. (seiza is met de benen onder je gevouwen zitten, heel traditioneel en formeel). Je zit op een kussen aan een laag tafeltje en er is geen airco XD.

Wel was de Japanse pizza veel lekkerder dan ik ooit had gedacht. Je mocht gelukkig kiezen al blijft de mayonaise haha en wordt er geen tomatensaus of kaas gebruikt maar soyasaus en zeewier. Na een pint pier en wat slokjes sake heb je het iig net zo warm van binnen als het buiten is!! Het was suuuuper gezellig.

Vandaag maak ik matane-pannenkoeken (tot ziens pannenkoeken) en ik heb ook al 1 nachtje weer in tokyo geboekt omdat ze geschokt waren dat ik via osaka terug zou reizen en ze me dan niet meer zouden zien ( ze waren ervan uit gegaan dat ik nog terug kwam).
Hoera voor JRpass want zo kost het me figuurlijk niks (dat ding kostte natuurlijk wel wat).

xxx
M

ps deze 3 weken zijn omgevlogen..........ben een pietsie erg verdrietig dat ik hier weg moet, maar op naar het volgende avontuur in OSAKA, KYOTO,KOBE,NARA!!!!

Hey everyone,

Yesterday I went with some people to a traditional Japanese restaurant to eat Japanese pizza.
We had to sit in seiza and I really need to practise more on that cause my legs were sleeping after 5 min already XD altough thats an improvement already cause the first time it was in 2 min.

Seiza sitting means sitting with the legs folded beneath you on a pillow at a low table.
the pizza was more tasty and good than I expected but the mayonaise stays and no tomato sauce haha. In change for that its Soy-sauce and seewead but thats tasty too. I also tried sake but ill keep my hands from that XD after 2 min it would make me drunk haha.
But a pint of beer and 2 sips of sake will have the same effect to get you heated up inside the same as outside!!

I booked one extra night in Tokyo for the last week cause they didnt expect me to fly home from Osaka, they thought they would see me once more so they were a bit shocked haha. Since I really really like the people here I booked one extra night inbetween. Its no problem since i posess a JR pass and it figurly costs me nothing (just the card costed me already)

I will miss the people here so much but im thrilled to see what adventures awaits me in OSAKA, KYOTO,KOBE and NARA.

xx
M

Geen opmerkingen: